de laatste week

Inmiddels zijn we weer 6 dagen en 5 ‘hurricanes’ (Igor, Julia, Karl, Lisa & Matthew) verder. Tijd voor een up-date

Zaterdag 18 september: Atlanta here we come

Vandaag rijden we naar Atlanta. Maar we beginnen met het ontbijt. Voor het eerst hebben we ‘hot waffles’ bij het ontbijt . Zo fout maar zo lekker vooral ’s ochtends vroeg. Hummm misschien is het een idee om een pak waffle-mix mee naar huis te nemen… maar dan zou ik ook froot loops, pancake sirup, heinz mayonaise en nog wat dingen moeten meenemen.

Vandaag een lange rit voor de boeg, ca. 340 mijl.

Zondag 19 september: Coca Cola & CNN en een jarige (schoon)zus!

Vandaag naar het museum van Atlanta: Coca Cola. Once upon a time in 1998 ben ik (Dagmar) daar met paps ook geweest. Nu blijkt dat de fabriek waar het museum in zat in 2007 is gesloten. Een paar blokken verderop opende het nieuwe pand haar deuren. Dus toch een beetje nieuw voor mij.

Vanuit het Coca Cola museum zie je het CNN-pand liggen. Het pand is open voor bezoekers dus daar gaan we uiteraard ook even heen. Deze keer doen we wel de rondleiding. Voor $ 13,- krijgen we een rondleiding en zien de verslaggever live aan het werk. Voordat de rondleiding begint worden de tassen gecontroleerd en moeten door de meaaldetector. Foto’s mogen er helaas niet worden gemaakt. Erg indrukwekkend te zien hoe alles werkt 24 uur per dag door.

Maandag 20 september: Roadtrip

Vandaag stond Savannah op het programma. Omdat ik (Dagmar) echter al 2 dagen zit te zeuren om Chinees eten besluiten we een groot reclame bord te volgen dat langs de Interstate 75 (South) staat: 'China Buffet, over 300 items'. Yum, lets’ go.

Tijdens de mie, de loempia's en de sushi besluiten we om niet naar Savannah te kachelen maar meteen door naar Jacksonville. Ietsje verder maar het scheelt wel weer een dag.

Als de zon al onder is rijden we de parkeerplaats op van de Scotisch Inn. Omdat er geen rookvrije kamers meer zijn krijgen we voor het zelfde geld een duurdere grotere kamer… 'God Bless' (de bumpersticker die we me grote regelmaat voorbij zien rijden).

Dinsdag 21 september: De circel is rond

Na weer een lekker nachtje slapen is het tijd voor een (karig) ontbijtje; honey buns & koffie meer is het niet. Vandaag rijden we door naar Jacksonville Beach. Zoals de naam al zegt op naar het strand.

Na een paar uur zon, zee en strand strijken we neer bij de 'Golden Corral' voor een uitgebreide lunch. Een bord met groenten(!), het doet ons goed! Daarna rijden we door ri. Orlando. We besluiten weer naar Kissimmee te rijden. Kissimmee ligt tegen Orlando aan en licht ook dicht bij de pretparken bovendien scheelt het $ 20,- per nacht.

Woensdag 22 september: Seaworld

Vandaag weer Orlando. 3 jaar geleden zijn we ook in Sea world geweest, er is toch wel het 1 en ander veranderd. Een nieuwe achtbaan, de Manta, een achtbaan waar je liggend in hangt, als de manta ook zwemt. In de hitte (toch zeker weer 35 graden, maar erg vochtig) een beste opgaaf, Dagmar twijfelt de eerste keer, maar daarna gaat ze er weer helemaal voor, liefst gaat ze een paar keer achter elkaar. De shows wilden we natuurlijk ook niet missen, de dolfijnen show is als vanouds erg leuk en vermakelijk. De show met de zeeleeuwen en otter en walrus was erg lachen, er ging het nodige fout natuurlijk, maar erg leuk en geinig. De show met de orca’s was wat minder, shamu is uit de running genomen omdat hij een paar jaar geleden een trainer heeft gedood, we begrepen dat hij met de vut is gestuurd en ergens licht te badderen. De show was dus wat minder spectaculair dan we gewend waren, en na een eerbetuig aan alle militairen van de usa, great brittain (en de rest van de wereld), omdat ze de wereld een veilige plek maken ging de show van start. De trainers namen plaats achter hekken, contact met de orca’s was allemaal wat voorzichtiger, best te begrijpen bij zo’n groot beest. Al met al een mooie en hete dag, afgesloten met een buffet op z’n amerikaans.

Donderdag 23 september: shop till you drop

Vandaag de Florida Mall, even op zoek naar de Apple shop (en airco). De ipad heb ik (Michel) even uitgebreid bekeken, geprobeerd en getest.Hij is goed gekeurd maar kan nog geen functie vinden om m te kopen…… Daarna naar de Orlando Premium Outlet en Sports Authoriy , de nodige sportspullen en schoenen gekocht, die waren na 3 jaar toch wel aan vervangning toe ;-) , daarna een filmpje genomen, de Expendables, compleet van alle actie en knallen zijn we na de film maar wat gaan eten, even bijkomen. Een leuke maar zeer actievole film, met weinig verhaal.

Vrijdag 24 september: Disney’s Animal Kingdom

Vandaag gaan we naar Animal Kingdom, 1 van de vier Disney parken, een half pretpark met een dierentuin, de safaritour door de verschillende werelddelen met een truck is erg leuk en, op z’n amerikaans, vermakelijk en het show element zit er ook zeker in. Hij verteld leuke dingen over de dieren, die toch een mooi verblijf hebben, zoals alle parken van disney zijn kosten nog moeite gespaard om alles er op en top uit te laten zien. Het pretpark ziet er ook erg mooi uit, veel dingen zijn natuurlijk ge-ent op kinderen, maar de achtbanen en wildwaterbanen zijn erg leuk om te doen, dat hebben we ook zeker gedaan, allen door de vochtigheid worden we maar niet droog. Na een vermoeide dag op naar het hotel om ons klaar te maken voor onze laatste dag van deze reis.

Zaterdag 25 september: De laatste dag

Deze dag benutten om de laatste dingen te shoppen en een filmpje te pakken en de laatste sightseeing van Orlando (Kissimmee) te doen. Het is een bewolkte dag maar nog steeds heet. Na wat shoppen gaan we op zoek naar een bisoscoop, de eerste bios had maar 2 films dus zochten we verder. De 2de bioscoop blijkt op het Disney terrein te liggen: 'Downtown Disney' met alle shops en restaurants van Disney ter plaatse. Het blijkt een park te zijn waar we zonder entree geld in kunnen en waar natuurlijks veel Disney spullen te koop zijn, en de nodige restaurants voor verschillende buitenlandse gasten te vinden zijn. De Engelse en Ierse pubs zitten vol, wie zouden daar nu in zitten? ;-)

Uiteindelijk vinden we de bioscoop met 24 zalen, de film ‘You again', net uit is een leuke en grappige film. Die hoeven we dus niet meer te gaan kijken in Nederland. Ons laatse avondmaal hebben we genuttigd bij Applebee's, lekker eten en sport kijken, an altijd gezellig en druk.

We zijn nu de koffers aan het inpakken voor morgen, en gaan na een lekkere douchen slapen voor de vlucht naar huis. Van Orlando eerst naar Philadelphia, vandaar naar Amsterdam om vervolgens met een jetlag in de trein te stappen naar Dieren.

Maar eerst nog ons laatste ontbijt in ons hotel, en de auto inleveren op het vliegveld.

We hopen dat jullie het hebben kunnen volgen, wij hebben (weer) erg genoten en komen zeker weer terug naar de USA (al is het alleen maar om een ipad te kopen….. ;-) ).

Tot gauw weer en tot ziens. We vonden het fijn om weer reacties te krijgen op onze verhalen.

Dagmar en Michel

Paul

Dank voor jullie verhaaltje, geeft wat leven in de brouwerij van regenwolken hier. Naast werken en leren is het leuk om dit eens te zien. Ben zelf nog nooit zo ver over het water geweest. Als jullie dit lezen ben je weer thuis. Ik hoop dat de herinneringen nog even meekunnen tot de kerst!
Ik zie je groetjes,

Anna en Paul

renee en flip

hoi,
wat gaat de tijd snel als je leuke dingen doet.
we hebben natuurlijk van jullie foto's gesmuld en van jullie verhalen genoten.
geweldig leuk!
tot gauw,