Week 2

Zondag 12 september: Roadtrip to Pensacola

Vandaag is weer een reisdag, vandaag vertrekken we naar Pensacola maar niet voordat we ontbijten bij een mooi ouderwetse All American Diner. Na het ontbijt vertrekken we, we hebben alle tijd. We hoeven maar 160 km te rijden. Onderweg wordt er regelmatig een pitstop gemaakt bij Starbucks en komen we toevallig een Nike Factory Outlet tegen waar even naar binnen gaa.

Via RoomSaver, ons hotel-guide moeten we zijn bij de Garden Inn. Het hotel ligt ver buiten het centrum aan een redelijk grote weg. Niet veel te doen maar we zijn hier dan ook alleen maar voor de Blue Angels: een vliegtuig demonstratie team van de Amerikaanse Luchtmacht. Op woensdag & donderdag geven zij een (gratis) demonstratie en mag je dus de basis op. Op woensdag is er nog een signeersessie door de piloten. Omdat we er woensdag bij willen zijn besluiten we in Pensacola te blijven.

Die avond hebben we bij de supermark wat te eten gehaald en lekker opgepeuzeld in onze hotelkamer. Daarna nog een handwasje gedaan, de kleren over een stoel gehangen en buiten neergezet. Daar loeit de verwarming nog steeds.

Maandag 13 september: Golf Breeze Zoo

Vandaag naar de dierentuin. Hiervoor rijden we naar het plaatsje Golf Breeze, zo’n 20 mijl verderop ri. de kust. Het belooft weer een hete dag te worden. De Zoo is niet al te groot, zo’n 55 hectare en lijkt meer op een kinderboederij met al die geitjes, kippen, eendjes en konijntjes. Gelukkig blijken er toch nog leeuwen, tijgers, etc te zijn. Met een ‘treintje’ maken we nog een ritje door de zoo.

Die namiddag hebben ons zelf in het zwembad bij het hotel gegooid op zoek naar wat verkoeling. Niet alleen het zeewater is warm ook het water in het zwembad…

Dinsdag 14 september: Naval Aviation Marine Museum & iMax

Op legerbasisis in Pensacola, thuis van de Blue Angels, ligt ook het National Naval Aviation Museum. Het blijkt een goed idee te zijn om dit museum nu al te bekijken en niet te combineren met de vliegdemonstratie morgen. Het museum heeft een iMax bioscoop en hier doen we natuurlijk ook ee filmpje. Wat zal de gewone bios weer tegenvallen! Om 16u hebben we alles wel gezien en gaan we naar huis.

Die avond, naar de chinees! Eindelijk!

Woensdag 15 september: At last, the Blue Angels

Vandaag is het zover: Blue Angels. Volgens mij is Michel wel een beetje nerveus……. We staan vroeg op want de show is om 8:30 en we moeten minstens 30min rijden rekening houdend met de ochtend spits. Jawel hier wordt ook nog gewerkt. Omdat we na de show doorrijden naar de volgende bestemming New Orleans moeten ook onze koffers weer inpakken.

Als we aankomen is het al druk. Wat ‘veteranen’ (de meeste vrijwilligers) zorgen ervoor dat iedereen gaat zitten/staan waar het mag en in de tussen tijd worden er wat (al dan niet sterke) verhalen verteld over het ontstaan van de Angels en vliegen in het algemeen. De show duurt bijna een uur en is waanzinnig. We zijn trouwens blij met de oordopjes die we dragen. Het is weer een mooie dag voor foto’s. Het is dat we weten dat die stipjes op de foto’s de ‘Hornets’ zijn van de Angels…

Na de show gaan we het museum (van gisteren) weer naar binnen, daar wachten we op de piloten. Naast al die kinderen sta ook ik te dringen voor een handtekening en een foto. Ik ken ze niet maar heb toch 7 van de 8 handtekeningen, een gespleten lip en een blauw oog …. (geintje).

Omdat de bussen voor nog een extra rondleiding vandaag niet reden zijn we vertrokken naar New Orleans. Het rijden gaat zo lekker dat we die avond al aankomen bij het hotel dat we voor ogen hadden. Het is altijd nog even afwachten of we er ook terecht kunnen.

Onderweg zijn we 2 Staten gepasseerd: Alabama, & Mississippi(iiiiiiii, ik denk ‘Pussicat’) om vervolgens Louisiana binnen te rijden. Vlak na een ‘State Border’ is een Visitor Center, een informatiecentrm/VVV-kantoor., waar de (gratis) koffie klaar staat en waar we ook een wegenkaart krijgen.

De dames die er werken zijn toch wel de AOW-leeftijd gepasseerd en hebben het reuze naar hun zin. ‘Service with a smile’ all over ;O).

Donderdag 16 september: New Orleans & the American

Vandaag New Orleans. Via wat shopping malls, natuurlijk Nike shop, in the French Quarter beland.

Daarvoor hebben we nog een lekkere sandwich bij Subway gegeten.

Het is weer een hete en vochtige dag. Nadat we een parkeergarage gevonden hebben lopen we direct het French Quarter in. Het centrum waar alles wat met muziek, museums en kunst te vinden is.

De oude gebouwen zijn erg mooi en erg oud, veel kroegen waar bandjes spelen, maar ook galleries waar kunst te bekijken en te koop is. Niet te vergeten en te missen zijn ook de vele sexshops, en ‘gentlemensclubs’. Alsof je op de ‘wallen’ loopt….. Uiteindelijk zijn we bij de rivier de Mississippee aangekomen, we wandelen even over de river walk waar de nodige zwervers rondlopen en vervolgens puffen we binnen bij de Imax even uit in de airco, de vochtigheid is ‘killing’ samen de warmte, toch zeker 35 graden…..

Na een korte wandeling door de Mall aan het water zijn we weer terug gelopen naar de auto, onderweg kwamen we nog langs een fotozaak, waar we een mooie lens voor Dagmar haar camera hebben gekocht. Haar huidige lens geeft wat kuren en ze wilde al een lange tijd een nieuwe zoomlens. Uiteindelijke kregen we hier een mooie prijs voor een (nog) mooiere lens, waardoor we nog mooiere foto’s krijgen ;-).

Na een lange en warme dag hadden we zin in een film. De Mall waar we die middag een sandwich gegeten hebben had een bioscoop, daar hebben we ‘ The American’ gezien met George Clooney en Thekla Reuten. De films was leuk maar niet erg spannend, maar het was lekker fris in de airco… ;-)

Na de film op zoek gegaan naar een supermarkt voor wat lekkers als vervanger van ons avondeten. Daarna lekker onder de wol gekropen.

Onze laatste nacht in New Orleans, morgen: Meridan, een tussensop op we naar Atlanta, Georga.

Vrijdag 17 september: The journey begins

Vandaag vertrek naar: Meridan, Mississippi. Omdat de rit naar Atlanta in 1 x te ver is maken we een tussenstop. We zijn op tijd in Meridan. ‘chillen’ doen we binnen op de hotelkamer met de airco aan. Het blijft gewoon heet. Een maaltijd genuttigd bij een Mexicaans restaurant, gedoucht en dit verhaal bijgewerkt. Morgen naar Birmingham of door naar Atlanta. We zien wel hoe het rijden gaat. Zo’n Interstate rijdt wel snel. Langs de kust hadden we toeristische routes nu draait het om kilometers maken.

Tot de volgende update.

marion

auwwiee, wat een vakantie!!

Niet bij te houden....Super.

harry

hoi Dagmar en Michel,
mooie foto's, ja en dat New Orleans, indrukwekkend.
leuk je verhaal te lezen.
nog veel plezier verder in Atlanta, de stad van Coca Cola, en dominee van "I have a dream". hij is er wel vermoord, maar toch effe opletten op de omgeving.

groetjes harry

pa en ma

hoi Dagmar en Michel
leuke foto's een foto' mis ik radarboot op de mississippee
ps vloer ligt er weer in
gr pa en ma fijne vacantie nog

Elly

Hallo vakantiegangers,

Jullie hebben het weer heerlijk voor elkaar.
Wegens vakantie en ziekte vandaag pas weer een paar uurtjes aan het werk geweest waar ik jullie verhalen aantref. Heb thuis de werkmail niet geopend vandaar. Maar nu kan ik alsnog genieten van jullie leuke verhalen. Heel veel plezier

Johnny Muskitta

Hallo Dagmar en Michel,

Geweldig wat een vakantie. New Orleans ziet er echt cool uit.

Have a lot of fun

René en Dorota

Yeh guys, wat een vakantie.
Héél erg leuk om jullie zo te volgen.
Vooruit, omdat jullie het zo missen ... Prinsjesdag is geweest, iemand gooide een theelichthouder naar de Gouwe Koets, foei, niet meer doen hè. En vrij issie weer. MartinAir is falliet. Eh ... hoe vliegen jullie terug?
Have a nice time, wij redden ons hier wel.